Duiken in Exmouth!! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu Duiken in Exmouth!! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu

Duiken in Exmouth!!

Blijf op de hoogte en volg

12 April 2013 | Nederland, Nyawier

Nadat de auto uiteindelijk bijna een week bij de garage was geweest konden we dan eindelijk weg. Het bleek dat we niet alleen nieuwe remmen nodig hadden maar ook een nieuwe timebelt waardoor de hele auto bijna gesloopt moest worden. Vervolgens zaten we dus een week "vast" op de camping in Perth. Een paar dagen later kwam er nog een stel uit de achterhoek. De jonge zou een melkveebedrijf van een ander overnemen. Dit liep in de soep, dus besloten om eerst naar australie, daarna kon hij bij lely als monteur aan het werk dus lekker agrarisch praat! Ik ben met nog steeds met de franse (31) en duitse jonge (32) op pad en een meid (20) uit duitsland. In het begin was er ook nog een andere duitse meid mee maar die moest na 3 dagen weer terug naar perth omdat haar visum was verlopen. Ze kon wel een toeristenvisum aanvragen maar dan moet je daartussen weer het land verlaten dus ze is nu 20 dagen in bali. Best wel heel jammer want we hadden best veel lol. De andere is pas 20 en nog vrij jong en met haar blijven de gesprekken dus ook wat oppervlakkig. Eerst zijn we naar de pinacles geweest. Dit waren soort rotsen van zand prachtig om te zien maar erg veel toeristen (vooral veel chinezen)!. De volgende dag een hicking track gedaan. Best wel pittig met 35 graden maar een super mooi uitzicht. Vervolgens kwamen we in Geraldton.
We zijn daar 2 dagen gebleven want het was superslecht weer. Dus zijn we naar het Western Australian Museum geweest, met een heel verhaal over de ontdekking van Australia en overal nederlandse namen en de Oja kennis is weer flink opgekrikt. Ook zijn we nog naar het Old Geraldton Goal Craft Centre geweest dit was een oude gevangenis en daar is een museum van gemaakt. In elke cel zat een bejaarde te breien of te haken. Kan me niet voorstellen dat je daar elke dag wil zitten maar goed. Ik ben niet zo van de museums maar voor de verandering is het wel eens goed om daar te zien. De tweede dag in geraldton hebben we Isa op de bus gezet. De dag erna zijn we naar kalbarri Nation Park geweest. De jongens zijn nogal hicking fans dus weer de hele dag gehickt. 10 km. Midden in de bergen. Soms was het best wel pittig en eng en dacht je hoe mat ik hjir no wer nei beneden! De de dag erna de bigurda trail gelopen 16 km. Langs Cliffs. Super mooi uitzicht en het wandelpad was vlakbij de afgrond. In Nederland zouden overal hekken voor staan en borden met de tekst Kom hier Niet! Er was vorig jaar ook iemand overleden door uitdroging maar volgens mij heeft die ergens een misstap gemaakt. De hele dag hadden we sweltsjes om ons heen vanwege de standaard 50 muggen op 'e kop. 3 april zijn we naar Denham gereden. In Monkey Mia kon je (voor 8 dollar natuurlijk) dolfijnen voeren. Het is elke dag weer een grote attractie. We waren in het paasweekend. In de morgen waren en 620 mensen en kwamen er 8 dolfijnen naar het strand. We waren te laat voor de dolfijnen dus dan maar zwemmen! Het water was te ondiep dus we liepen in het water rond. Opeens schrok ik me lam en dacht dat ik een haai zag. Later zagen we super grote stingrays (en om het thuisfront gerust te stellen, dezelfde die Steve Irwin om het leven gebracht hebben). Dus de hele dag in het water om wat mooie foto´s te krijgen. Het entreekaartje voor de dolfijnen was 2 dagen geldig dus gingen we de volgende dag om 7.30 weer naar het strand om de dolfijnen te zien! Er waren 160 mensen dus een stuk beter! Er kwamen 10 dolfijnen bij het strand. De volgende dag een kijkje genomen op Shell Beach, een strand vol met schelpen. Daarna naar de Hamilton Pool Stormolites gegaan. Dit waren fossilen, levende rotsen (bacterien). De volgende dag maar weer een poging gedaan om werk te zoeken. Er is een Gasgogne Food trail, een weg waar alle groentetelers aan zitten. Overal stonden borden bij de weg met de tekst: No work, No backpackers, No jobs enz. Dus dan maar door naar Coral Bay. Ik dacht dat dit vrij groot was, maar het bleken 2 grote campings, een winkeltje en tankstation te zijn. Het was een superplaats om te snorkelen, de meest prachtige vis gezien!. Daarna doorgereden naar Exmouth. Exmouth is nummer 7 van de beste 10 duikplekken in de wereld. De jongens hadden beide hun duikdiploma en wouden gaan duiken. Dus wat duikcentrums bij langs. Vervolgens kwamen we bij Diving Centre Exmouth. Het leek veel profesioneler dan bij de anderen. De crew die daar werkte was dolenthousiast. Na 10 minuten nadenken hadden we besloten om de duikcursus te doen. Het was al s middags 3 uur en de cursus starte de volgende dag al! We moesten 5 films zien over duiken en een boek van 300 blz. Erin stampen. Dus tot 1 uur s nachts zitten de studeren! Best wel pittig want alles was natuurlijk in het engels. Achteraf ben ik daar nu wel blij mee want als ik nu ergens anders ga duiken dan de noordzee is het ook engels. De volgende dag zouden we s morgens theorie doen en s middags naar het zwembad. Eenmaal aangekomen bij het zwembad bleek het dicht te zijn. Voor ons kwam dit wel goed uit want we hadden een middag langer om te leren. De dag erna van 8 uur smorgens tot smiddags 4 uur in het zwembad omgedobberd en allerlei oefeningen gedaan. De volgende dag naar Lighthouse Bay om te duiken! Het was machtig! De boot ging super snel. Als je je niet goed vast hield lag je halverwege ergens in het water. Onderweg zagen we al dolfijnen en schildpadden. Eenmaal in het water de meest prachtige dingen gezien. Haaien, schildpadden en toen we met zijn allen aan het touw hingen voor een oefening kwam er een zeeslang van onderen recht op ons af. Hij was 1,5 meter en op het laatst raakte ik wat in paniek dus dan maar de ogen dicht! Toen ik weer keek zag ik hem niet meer en later vertelden ze dat hij achter mijn tank langs omhoog zwom. We zijn 2 dagen te duiken geweest en super duiken gehad! National Geografic in real!! Ben superblij dat we de cursus gedaan hebben, echt wel de moeite waard. De dag erna was alles alweer voorbij en gingen we naar Cape Range National Park. We gingen snorkelen en opeens zag ik op 4 meter afstand (onderwater lijkt alles groter dus het was waarschijnlijk 6), de grootste haai die ik ooit heb gezien. Ik was alleen maar snel de kop boven water, naar de horizon kijken en aan andere dingen denken. Wel appart met het duiken kon het me niets schelen en ik snorkel alleen en raak ik in paniek. Maar goed weer een super ervaring. Moet er nog maar even van genieten, straks boven broome is het allemaal gebeurt, we kunnen daar niet meer zwemmen vanwege jellyfish en krokodillen. We gaan nu op naar Karijini National Park, zwemmen bij de watervallen, dus dat wordt weer mooi.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nyawier

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 48804

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: