perth - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu perth - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu

perth

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2013 | Nederland, Nyawier

Een mooie en ook minder mooie tijd in margeret river. De eerste keer druiven plukken wel 30 dollar verdient in 4 uur yeah! We moesten handschoenen kopen, een beschermbril en knipschaar, wat 20 dollar kostte. Vervolgens kregen we de hele week elke dag een sms, so sorry no work tomorrow, it will get busier soon. de week daarna konden we weer een dag werken (lees 4 uur). De buckets waren flink groot, 10 kg. We kregen 3,50 per bak deze keer, in plaats van 2,50. later bleek waarom. Eenmaal aangekomen op het bedrijf een vreselijke stank van verrotte druiven. De helft was opgevreten door de kangeroos en wat er was waren super kleine trosjes. Ik had 10 bakken in 4 uur. Later op de dag kregen we een smsje dat we 4,10 per bak kregen omdat de bakken goed vol waren (BULLSHIT; de bakken moeten zowiezo vol dus volgens mij deden ze dat omdat mensen weg bleven. De buurman van de camping had ook een vineyard dus daar ook maar ingeschreven. Hij zei dat we waarschijnlijk volgende week donderdag konden beginnen. De duitsers waar ik mee reisde hadden geen geld meer dus die zijn 1 maart naar perth gegaan. Ik heb de campingbaas gevraagd en hij had nog wel een tent over dus had ik besloten om te wachten op de rode druiven. De hele camping werkte voor de buurman dus die waren allemaal een week vrij, omdat de witte aan de kant waren en het duurde nog een week voor de rode druiven rijp waren. We zijn vaak met zijn allen naar het strand geweest, spearfisching snorkelen en bodyboarden! super. Dindsdag de week erna weer naar het bedrijf. Toen zei hij opeens dat hij morgen moest zien hoeveel mensen er kwamen opdagen en dat ik dan maar weer moest komen. Woensdag middag dus er weer heen en toen zei de klootzak dat hij genoeg mensen had. Ik voelde mij dus flink aan het lijntje gehouden, mooi mijn tijd verspild. Nouja alleen de laatste 2 dagen had ik niks te doen toen de anderen aan het werk waren en ik bijna alleen op de camping zat. Zodra ik hoorde dat hij genoeg mensen had ben ik naar het dorp gegaan en meteen een busticket geboekt naar perth ( 4 uur rijden dus dat viel best mee). Ik moest nog 2 dagen voor de camping betalen, dus op naar de receptie. De campingbaas keek me aan en zei you are such an honest girl en ik hoefde de laatste 2 nachten niet te betalen! ideaal! De bus ging s ochtends om 7 uur dus ik was mooi s ochtends vroeg al in de stad. (een franse jonge die ook aan het lijntje gehouden was wou me gelukkig smorgens om kwart over 6 naar het busstation brengen! Ik ben naar Fremantle gegaan, een subtown vlakbij het strand en niet in CBD. S avonds maar bij de zuipploeg gaan zitten. Daar zat een jonge en ik wist zeker dat hij nederlands was. Figuur Durk Allema en een nederlandse kop dus dat kon niet missen. De anderen zeiden dat hij een iers accent had en hij praatte steeds engels door. Een kwartier later en inmiddels al van gespreksonderwerp veranderd keek hij me aan en zei waar kom jij vandaan? ik wist het ! Hij kwam uit Meppel, zoon van Johan Heinz, hij schijnt super beroemd te zijn in de paardensport. (mischien bekend bij de Idsardi´s?) Hij exporteerd sportpaarden en ook vaak olympische spelen gewonnen. Dus een avond met een flinke dosis nederlandse humor. Hij was steigerbouwer en ook vaak meegewerkt met de zwarte cross! Hij was al 3 jaar in OZ en had een vriendin in thailand die hij al 7 maand niet had gezien, zei kon geen visum krijgen. Wel apart, thuis wonen stellen in de regel niet meer dan 5 km. bij elkaar vandaan en hier hokt alles uit alle hoeken van de wereld bij elkaar. Super gezellig en om half 4 in bed beland. S ochtends me voorstellen aan kamergenoten. Bleek er een meisje uit apeldoorn, drachten en beesterzwaag! Ze reisden niet eens met elkaar, Hoe is het mogelijk!!De tweede dag naar perth centrum geweest. Niet veel bijzonders gezien. Een saaie stad, de botanic gardens waren mooi maar die zijn in heel australie hetzelfde. S avonds in het hostel trof ik een nlse jonge, Steven uit Breukelen. Hij zei moet je dit eens zien... kwam hij aan met een doosje paarse wortelen! Hij had op google gevonden dat wortels van oorsprong paars zijn maar onze Bea wou ze oranje. (ze smaken trouwens hetzelfde) De volgende dag met Steven naar het strand geweest bij Cottesloe en een BBQ gehad en nog wat in Cottesloe omgelopen. De tweede dag in perth kreeg ik een sms van oude bekenden Tobi (duits) en Edouard (belg, franse deel) die ik ontmoet had op de camping in margeret river. Ze vroegen of ik interesse had om mee te gaan met hun roadtrip op naar Darwin. Ideaal, zo had ik nog een paar dagen om perth te verkennen. Ze kwamen zondag naar de camping vlakbij mijn hostel. Ik ben dindsdag naar hun camping gegaan. We hebben een advertentie op gumtree gezet voor meer medereizigers en er is nu een duitse meid bij. We hadden ook nog een speeddate met een meid uit rotterdam, en een half uur later belde ze af dat ze een baan aangeboden gekregen had in perth dus die gaat niet meer mee. Dus weer een advertentie, en een speeddate gehad met een meisje uit engeland. Een uur later belde ook zei af, waarschijnlijk had ze te weinig geld om mee te gaan. We hebben nu contact met een canadese mischien dat dat wat wordt. De jongens hebben een tweepersoons tent, dus de eerste nacht op de camping heb ik in de auto geslapen. Gisteren een 5 persoonstent gekocht. Eenmaal opgezet blijkt dit een enorm grote villa, helemaal niet geschikt voor de bush. We zouden proberen de tent vandaag terug te brengen maar het regent de hele dag al pijpestelen en het onweert flink. De auto is bij de garage we hebben nieuwe remmen nodig dus we gaan morgen weg. ik hoop dat het morgen droog is en we de tent kunnen terug brengen. De duitse meid gaat mee tot Broome en daarna was de bedoeling dat ik wat meer betaal en de tent zou houden. Dus ik hoop dat we het kasteel morgen kunnen terug brengen en ik mijn geld terug krijg. Gisteravond op de camping een ouder brabants koppel ontmoet. De man keek me aan en zei, Jij komt uit Nederland zeker, wil je een biertje? Daar kan je natuurlijk geen nee tegen zeggen dus tot 1 uur met het stel zitten praten. Ze hadden een tandem en fietsten elk jaar een deel van australie. Ze hadden ook al door Nieuw Zeeland, Malysia, en thailand gefiest dus weer een avond met bijzondere verhalen. Ik hoop op droog weer morgen ( de verwachting is bagger) en dat we dan eindelijk weg kunnen. Het Havinga volk was ook weer uitgebreid! Lokwinske grytsje!! Ha de foto al sjoen ;) En Gerlof en Jacoba ek fan harte mei de lytse schelte! Wol apart at ik mei 1,5 jier ofsa werom kom foar in poppeslok kin ik waarschijnlijk ol mei de bern prate!! ;)

  • 14 Maart 2013 - 09:17

    Omke Wiebe En Mouike Grytsje:

    Annie,
    Leuk dat we regelmatig iets van je vernemen; we genieten van je geweldige verhalen. (Mag ik de ultieme rechten voor je uit te geven boek met de reisverslagen alvast? )
    Pas wel goed op je zelf he ?
    Ja, wij zijn nu van de 4e pake en beppe. Alles prima en hier verder geen bijzonder nieuws.

    Mei golle groetnis,
    W&G

  • 14 Maart 2013 - 11:30

    Styn Idsardi:

    Heey Anny!
    Wat beleef je mooie avonturen en gaaf dat je zoveel mensen leert kennen! Johan Heinz ken ik niet, hij rijdt niet op een Fries, dus dan houdt het bij mij al gauw op;-) hihi, maar wat leuk dat zijn zoon je een geweldige avond heeft bezorgd. Ja leuk he van nicht Grytsje... Wist je al dat mijn zus Grytsje ook weer zwanger is? Begin juli komt er dus ook een klein Nieborgje bij!
    Hoop dat je het kasteel weer hebt kunnen verkopen en dat je straks met een mooi ploegje op naar Darwin kunt!! Veeel veel plezier en lekker genieten van dit geweldige land! En take care... XXX

  • 17 Maart 2013 - 20:17

    Dini En Rob:

    Heyl Annie,
    Nog gelukt met de tent?
    Wij zijn dat " Ouder koppel" uit Brabant.( camping Fremantle)
    Leuke verhalen en blijven ze volgen.

  • 18 Maart 2013 - 05:42

    Anny:

    he dini en rob wat leuk! haha. Ja ik kon hem weer inleveren! ze keek niet eens in de doos. Dus bij de big W een kleine tent gescoord! Hoe was jullie fietstocht naar perth? want het regende flink! Goede reis terug!

  • 18 Maart 2013 - 05:42

    Anny:

    he dini en rob wat leuk! haha. Ja ik kon hem weer inleveren! ze keek niet eens in de doos. Dus bij de big W een kleine tent gescoord! Hoe was jullie fietstocht naar perth? want het regende flink! Goede reis terug!

  • 18 Maart 2013 - 20:46

    Jacoba:

    Hey Anny, wat wer in ferhaal! Moai datsto it sa nei it sin hast en san protste dingen meimakkest. Danke wol foar de felisitaasje, wy hawwe in kaart fan dyn heit en mem krigen nammens dy! Groetnis jacoba

  • 21 Maart 2013 - 20:52

    Dini En Rob:

    De fietstocht naar Perth ging door de regen, wel een mooie route.
    NU weer terug in het koude Nederland met weer een weekend in het vooruitzicht met vriestemperaturen!! De rayonhoofden komen nog net niet bij elkaar......

    En al richting Broome?
    Van Broome naar Darwin schijnt een hele mooie 4 wd trail te lopen: de Gibb River road.
    Wellicht iets voor jullie.
    Wanneer komt er een update..........?

    Mei golle groetnis,
    D&R

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nyawier

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 48806

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: