leven in the bush! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu leven in the bush! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu

leven in the bush!

10 Mei 2013 | Nederland, Nyawier

Hjoed in aparte dei, jierdje oan de oare kant fan e wereld en hjoed in heal jier lyn in e fleanmachine stapt! Onverstelbaar zo snel de tijd gaat!
We zijn nu in Kannanura en hebben de Gibb River Road overleefd! Wat in ervaring! Eerst zouden we vanuit Exmouth naar Karajini National Park. Bij het tankstation kwamen we een vrouw tegen die zei dat we daar via Millstream naar toe moesten, de moeite waard om daar even langs te gaan. Dus het advies opgevolgd. Het was super lekker gezwommen in een meer zonder zout water en hoge golven. Heerlijk zwemmen in de Bergen! Daarna naar karajini gegaan. Hele dagen hicken en zwemmen. De spidertrack was de meest spectaculaire, tiijdens het hicken moesten we door water, tot de schouders. Dus de bikini aan, tas verstoppen in de Bergen en de schoenen om de nek en weer verder! De meest prachtige watervallen gezien. S ochtends een lekke band maar gelukkig hadden we een spare tyre dus even verwisselen en weer op weg naar Karatta. Daar een beetje sneue bak want ik had mijn usb daar in de computer laten zitten. Gelukkig zijn er 3 mensen met dezelfde foto's dus de schade viel mee. Hier kwam ik weer een engels stel tegen die ik in margeret river had ontmoet. 18 maart in Broome aangekomen. In de shopping centre kwam ik weer nederlanders tegen die ik kende van margeret river. Wel apart dat je overal weer de zelfde mensen tegen komt, nadat je die een aantal weken niet gezien hebt. Hier zijn we wat langer gebleven dan verwacht. Na broome wouden we de Gibb River Road doen, een 4 wheel drive track dwars door de rimboe (600 km). De road was open maar alle nationale parken waren nog dicht. Het was daar super heet, s morgens om 8 uur al 31 graden. Niet te harden vanwege de hoge luchtvochtigheid. Dus klamme nachten en een natte slaapzak. (Gelukkig is de lucht hier nu een stuk droger). We moesten dus een paar dagen wachten en zijn we maar doorgereden naar Cape Levaux. Hier was weinig te doen maar wel een superuitzicht op het strand met flink rode rotsen (foto te vinden op facebook). Hier waren allemaal aboriginal communities. dit is gewoon een dorpje waar aboriginals wonen. je kan zien dat er erg weinig geld is, en de communities zijn nogal tokkie achtig. Nadat we terug gekomen waren in Broome hebben we Isa, de andere duitse meid weer opgepikt van het vliegveld, Ze moest het land verlaten vanwege een verlopen visum dus een korte vakantie naar bali geweest. Ik ben erg blij dat ze weer terug is want ik kan met haar veel beter overweg. dan met de andere. Dus eindelijk weer lol en diepere gesprekken! Na een paar dagen wachten (op het strand rondhangen) Gingen begin mei de Parken aan de Gibb River open en konden we eindelijk vertrekken. Op Cable Beach in Broome nog een grote Manta Ray gezien van een paar meter breed! Ik dacht eerst dat het een luchtbed was maar naar beter kijken bleek het een manta te zijn. Dus de auto vol diesel, water, blikvoer en pasta en op naar road. De weg is oorspronkelijk van Cattle stations, ze gebruikten de weg voor het vee. Een nacht in derby was het niet best. Om een uur s nachts hoorde ik gejankt, super dicht bij. Ik was nogal bang (wat is dit?) Isa was ook wakker dus ik zei are there wolfs in Australia? Dit bleken dus dingo's te zijn. Wilde honden. het gejank was niet te harden en om het uur gaven ze weer een concert. dus maar weinig geslapen. Dingo s zijn opzich niet heel gevaarlijk, alleen zijn ze nogal schuw maar in een groep kunnen ze je aanvallen. Vorig jaar was er een backpacker door een dingo gebeten. Hij zat alleen op het strand en werd omcirceld door 5 dingo's, op fraser island, dit blijkt vol te zitten met dingo's. Vervolgens bijna elke nacht dus een paar keer wakker. en om 5 uur komt Ype hea makker om e hoeke dus dan ist sliepen weer gebeurd. Langs de Gibb River Road vele Nationale Parken bezocht. Bij Tunnel Creek moest de zaklamp mee we liepen tussen 2 rotsen en af en toe door het water. Op 3 mei gingen we naar Bell Gorge, onderweg zagen we veel krokodillen en vleermuizen. Er zijn zoet en zout water krokodillen en de zoet zijn opzich niet heel gevaarlijk. Er lag een op de zandbank, daar kon ik zelfs mee op de foto! Onderweg was veel hetzlfde als karajini, zwemmen bij de watervallen! Onderweg kwamen we joekels van stieren voorbij, slangen, krokodillen, en bij elquestro wilderness park eindelijk eens een dingo gezien. Gelukkig geen problemen met de auto en de meeste rivieren waren best te doen. Alleen bij elquestro een paar gorges overgeslagen, hier was het water te diep om met de auto doorheen. Onderweg staat zo nu en dan weer een verlaten auto. Wel heel apart om als een bushman te leven. Een week lang geen sanitaire voorzieningen, maar door het zwemmen in de gorges mis je de douche in ieder geval niet. Omdat het zo heet is konden we niet veel brood meenemen, dus ik bin de backpackers kilo's wer wat kwyt, mar fjidder nog steeds alles prima! We sille via Kakadu National Park ( der wurd sein dat dat it moaiste NP in australie is) op nei Darwin! dus alwer in mooi foarutsicht! Seach dat de eerste kei alwer buten rinne in fryslan, in nuver gevoel dat ik hjir gjin winter hoan ha. It hea groet hjir tot een 2 meter heech. We sjoche underweis ek in soad bushfires. Dit binne gecontroleerde branden, se meane hjir net mar baarne alles dea en wachtsje tot it wer grien wurd. Juster wie der ek wer in grut fjoer om us hinne mar de wien we de goeie kant ut. No dit wie it wer san bietsje, en binne jimme wer op e hichte!

• 10 Mei 2013 - 09:52

Omke En Mouike Ut Augustinusgea:

Annie,

Wat leuk dat je op je verjaardag nog even een hoofdstukje schrijft. We waren al een beetje ongerust want je laatste bericht op dit platform was al weer een tijdje geleden en aan Facebook doen we niet.
    GEFELICITEERD !! 24 !!!
    Je verhalen zijn geweldig. Wij proberen op kaarten altijd je route te volgen. Fijn dat je leuke reisgenoten hebt waarmee het klikt.
    Pas goed op jezelf en doe geen domme dingen.

• 10 Mei 2013 - 18:24

Jan Meinsma:

Beste Annie,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, je bent een echte avonturiester.
    Wat maak jij wat mee... geweldig.
    Een fijne dag toegewenst, we missen je en blijven voor jou bidden.

Vr. Gr. Jan.

• 10 Mei 2013 - 18:53

Dini En Rob:

Weer een prabchtig verslag , alleen kunnen wij als brabanders die laatste zinnen niet helemaal volgen.
    Je hebt ons enthousiast gemaakt: wijty denken er over om onze volgende reis een 4wd tocht
    te maken van Perth naar Darwin
    Nog veel plezier en blijf schrijven.........

Dini en Rob