Campfires, beer, BBQ en koke melke! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu Campfires, beer, BBQ en koke melke! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu

Campfires, beer, BBQ en koke melke!

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2012 | Nederland, Nyawier

De bluemountains waren geweldig. Vorige week vrijdag een bushwalk gedaan bij de three sisters. Opeens herken je dan de uitzichten, vele autoreclames worden hier dus gemaakt. Zaterdag paard gereden met Steven (Paul zijn broer) en beppe. We waren een kwartier onder weg en daar de eerste slang gezien. Dat was wel even spannend maar paarden bleven gullukig rustig! Even later riep Steven Look a kangaroo! Die zag ik nog net weg hippen. Zondag heeft beppe me weer in Sydney gebracht. Een paar sollicitaties gedaan maar dat is niks geworden. Omdat het bijna oud en nieuw is wemelt het van de backpackers in Sydney because of the fireworks. Weinig kans op werk en alhelemaal niet agrarisch. Ik was de stad wel zat dus ik heb een klasgenoot gebeld die werkte bij een neef van een andere klasgenoot van mij. Hij zei waarom kom je niet hier? Dus een ticket geboekt naar Melbourne (dat was even duur als met de bus). Paul en de kids brachten me naar het vliegveld dus dan kon niet beter! Collin (de manager van het bedrijf waar ik nu ben) haalde mij op. Wel spannend om weer door een onbekende te worden opgehaald. Het ene wat ik wist was dat hij een kerstmuts op had voor de herkenning! Hij runt een bedrijf met 320 melkkoeien. Een maal aangekomen meteen aan het bier en lekker buiten een campfire met BBQ! Hele relaxte gast! Een vriend van hem woont hier in het weekend gewoon omdat het Chill is. Hij had een mondharmonica met gitaar dus dat was een leuke ervaring! S ochtends gemolken Amazing. Een 40 stands buitenmelker, in dik 1,5 uur zijn alle koeien er door heen. De koeien opgehaald op de motorbike en quad. Je roept de hond en die springt op de quad dan schuur je naar achteren het weiland in en roept Back inn! En de hond haalt alle koeien op, een geweldig gezicht. Daarna is het langzaam erachteraan rijden tot de koeien tuis zijn! Morgenmiddag nemen we de camera mee en gaan we fantastische foto's maken! Wel een heel verschil met Nederland. Dat voelt nu echt als om pruts en piel bedrijven! In nl. 80 a 100 kei de man en hjir in dikke 300 allich en dan ist ek nog relaxt. Oeral stiest wer versteld van. Nei it melken it filter derut en dan is die hast lieke grut as dieself! De keallen wurde hjir mar 1 x per dei boarnt, 5 liter per keal. Makkelijk en niks gjin skieterij. Ik wit nog net hoe lang ik hjir blieuw. it is sa gesellich dat de kriestdagen hjir ek wol blieuwe wol.
Ik haw inmiddels aardig wat adressen sammele die in noadig binne dus sadra ik hjir wei wol mar us wat telefoantsjes plege! Mar eerst nog best nei t sin Hjirre!!

  • 16 December 2012 - 13:39

    Jaap :

    Hey Anny, mooi ferhaal! Bin benieuwd nei de foto's gr út de heide

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nyawier

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 48805

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: