done with the loop! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu done with the loop! - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu

done with the loop!

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2013 | Nederland, Nyawier

Nadat ik mijn vorige blog heb geschreven zijn we naar Undura National Park gegaan, een krater van vulkaan. Dit viel een beetje tegen, er moest natuurlijk weer een dure toer geboekt worden, om met een gids in de krater te gaan. We waren allen niet heel enthousiast, maar je kon gratis een rondje op over de top lopen. Mooi maar niet heel bijzonder. Na zolang reizen is het "wow" gevoel over. Het enthousiasme om verder te reizen is totaal weg. Elke dag hetzelfde, tent en alles oppakken en weer kijken wat er te doen valt. In het begin super, maar nu is het vermoeiend en ben wel toe aan wat nieuws. Tijd om werk te zoeken. Onderweg nog gebadderd in Innot Hot Springs. Heel bijzonder, water was op sommige plekken 75 graden en een halve meter verderop was het weer koud. Heel apart. Dus een bad graven, warm en koud mixen en lekker badderen. Er liep een man voorbij, zijn moeder was een Hoekstra uit Snits. Grappig om hier en daar wat verdwaalde friezen tegen te komen! Na de Hot Springs kwamen we aan in de Tablelands. Volgens alle boeken en brochures vollop werk. Dit was een flinke tegenvaller. Het mangoseizoen was net voorbij. We zijn nog naar een paar bananenplantages gereden. Immens grote fabrieken en het barste van de chinezen, geen succes dus. Rondom Atheron waren best veel melkveebedrijven, de koeien werkelijk blabbervet. Het had daar veel meer geregend dan normaal, terwijl rond Darwin en in the Kimberly's had het maar een derde geregend dan normaal. Bij een paar bedrijven langs gereden, niemand die een arbeider nodig had. En ik had het idee dat als ik ergens werk kon vinden je ergert aan de lay back management, dus was er ook niet zo rouwig om. Maar een super omgeving en fijn om weer even in de griene greides rond te rijden. En omdat ik zelf geen auto heb ook geen optie om overal heen te rijden, dan had ik waarschijnlijk wel ergens werk kunnen vinden. Rond Milla Millaa het waterval circuit gereden, mooi maar wel genoeg gezien nu. In Tinaroo om het meer gewandeld en de dag erna naar het Hertige museum in Mareeba. Zeer interessant met de hele historie van de tabakindustrie. Granite Gorge was mooi, onderweg rockwallabies voeren en in het meer stikte het van de schildpadden. In Cairns aangekomen was het niet best. Het stikt er van de backpackers, echt niet leuk meer. Iedereen zegt dat de westcoast veel beter is en dat schijnt dus ook zo te zijn. Na een nachtje Cairns naar het noorden gereden, onder het mom van we binne hjir no toch! Port Douglas was erg mooi maar heel touristisch. Naar veel verschillende dive shops geweest, en natuurlijk kostte het weer 300 en soms 400 dollar voor een dagje duiken. De Great Barrier Reef overslaan is ook wel wat maar goed. In Cooktown was het geweldig, wat een omgeving, midden in het regenwoud. De duitse meiden hadden geen geld meer dus die werden meteen s avonds al opgehaald door de Woofing farm. Wat klusjes doen voor gratis eten en een slaapplek. lk heb me hier ook maar even in verdiept maar dan zit je wel een beetje vast. Vaak moet je minimaal 1 of 2 weken blijven. De helft van de dag werk je en de rest heb je vrije tijd. Wat voor mij me kapot vervelen betekend. Niks voor mij. Via Port Douglas het Bloomfield 4 wd track naar Cooktown genomen en de terugweg over de highway.
Een paar dagen later kwamen we weer terug in Cairns. Op de camping kwamen we een mooi aanbod tegen. 2x duiken voor 180 dollar, dus meteen maar geboekt voor de volgende dag. De Great Barrier Reef was niet zo Great als verwacht. De kleuren waren lang zo "bright" niet en veel koraal was beschadigd. De eerste duik was met 33 min. superkort en niet veel bijzonders gezien. Ik had te weinig gewicht dus kon me niet laten zinken. Er was een guide bij me (15 dollar extra ofcourse) die duwde me een extra gewicht in het jackje. Daardoor was ik wat in onbalans en had daarom waarschijnlijk meer zuurstof nodig. De tweede duik was een stuk beter. Een gewicht meer om de weightbelt, 53 minuten! Tobi had nogal wat meer lucht over als ik dus ik heb voor een minuut of 10 zijn zuurstof gebruikt. Een haai gezien en de bumpheadparrot fish van 1,20 lang en bijna 1 meter breed maakte de dag! En nog een paar supergrootte clumbs gezien. Geen idee hoe je die moet omschrijven, zie google! De volgende dag zijn Tobi en ik uit elkaar gegaan. Ik hie der skjin mien nocht fan om alles mar te regeljen en na zolang met elkaar reizen waren we ook totaal uitgepraat. Dus ben ik naar een hostel gegaan. Het was een party hostel en vond daar 10 Nederlanders! Alex een duitse meid was daar ook, we hebben samen Australia day in Melbourne, 6 maanden geleden doorgebracht! Overal kom je weer dezelfde mensen tegen, die je eerder ergens anders hebt ontmoet. Heerlijk om even op jezelf te zijn. Een advertentie op internet gezet, opzoek naar nieuwe reisgenoten. Ongelooflijk wat een reacties! Ik slenterde wat door de stad en daar kwam ik Connie in Jenny tegen die ik in Margeret River had ontmoet. Even een praatje, en ik zei dat ik een lift zocht naar Brisbane. Zij gingen zaterdag weg dus kon ik met hun meerijden. Super! Ze zijn hardstikke aardig maar spraken altijd duits. In het begin wel grappig maar daarna werd het nogal vervelend, het engels wordt er in ieder geval niet beter van! Ik ben nogal wat activer dan hun en dat was weleens lastig. De planning was nogal wat trager dan gewend. Het was de hele dag op het strand ipv een uurtje. Zondag de hele dag op Talooka beach gelegen. Het was de hele dag windstil en opeens lagen we midden in een zandstorm. De handdoek over de kop en de rest werd flink gescheurd. Toen het voorbij was lagen Jenny haar kleren 10 meter verderop in het water. De dag erna naar de Whitsundays gereden. Onderweg nog een lekke band. De meiden het smoor in ze hadden nog nooit een lekke band gehad, en 2 weken geleden er net nieuwe banden om laten zetten. Opzich niet zo erg, alleen de hele auto moest worden geleegd om de reserveband te bereiken. Bij Airlie beach moest er natuurlijk weer een dure toer geboekt worden. Weer 300/400 dollar verder voor een paar dagen zeilen. We hadden wel genoeg zon, zee en strand gezien dus maar een dagtour geboekt. Het was een superdag. 3 uren met de boot weg, dan 1,5 uur snorkelen en dan naar Whitheavenbeach for lunch en dan weer terug. Het koraal was bijna beter dan met duiken! Daarna 5-7 naar Carmila beach gereden. Een 2 wheeldrive als 4wd gebruiken gaat niet dus zaten we flink vast. Ik had ze al gewaarschuwd, we laten de auto hier en tillen de boel wel naar waar we wilden kamperen. Maar nee, Speedy (de auto) kann das machen! Dus niet Na flink graven en wat hulp waren we weer los. Connie had de watertank weggegooid en de meiden wilden er 3 nachten blijven. 1 was voor mij ook wel genoeg geweest! wat moet je zolang uitvreten! Omdat we niet genoeg water hadden en de auto er niet weg kon maar lopend met Jenny naar het tankstation om water. 16 km dus gelukkig voor mij iets te doen. Onderweg kwamen we de politie, ambulance en brandweer tegen. Eenmaal terug bleek de caravan van de buren te zijn opgebrand, we missed all the action! Na een paar dagen vervelen (anderen noemen het relaxen) op naar Yeppoon. De volgende morgen al het spul in de tent opgeruimd en ik was klaar voor vertrek. Eenmaal uit de tent gekomen vroeg Jenny waar Connie was. Ik zei ik dacht in de tent. Jenny: o dan is ze om water! Nee please niet nog een nacht! En opeens zitten er vele uren in een dag, "gevangen' op het strand. De vorige avond hadden we gegrapt dat als we nog een nacht wilde blijven, connie dan maar om water moest. Ik lachte hierom en dacht dat het een grapje was. Maar nee het was dus serieus. Dus de smoor in, en nogal lastig om dit maar niet te laten merken. Niet te geloven dat mensen het fijn vinden om 3 dagen helemaal geen reet uit te vreten! Dus ja dan mijn blog maar schrijven op papier, geen electriciteit natuurlijk maar ieder geval iets te doen. De volgende dag gelukkig geen Yepoon (weer een strand) en doorgereden naar Rockhamton. 10-7 Connie sloeg ineens af naar Mount Morgan, een super oud dorp. Voor het eerst een herfstgevoel. De herfst was al eerder maar soms is het lastig om te zien, warme temperaturen en overal bushfires, waardoor de boel ook nogal bruin word. Heel apart om in de herfst de korte broek aan te hebben. Overdag lekker zomerweer voor een fries! Des te meer we naar het zuiden rijden hoe kouder het wordt. Nuver om een temperatuursverschil te merken met maar een paar uurtjes rijden. De hele dag rijden en naar Agnus water. Hier konden supergoedkoop surfles krijgen! 17 dollar voor 3 uur! een koopje! 12-7. Het surfen was fantastisch. De eerste x lag ik, de tweede x op de knieen en de derde golf stond ik al! l Alweer een nieuwe hobby erbij, eentje die we thuis moeilijk uit kunnen voeren. Stick a windscreen on it, and we can hit the Waddenzee! Na het surfen doorgereden naar Tin Can Bay, een kijkje bij de dolphin feeding. Er kwamen 2 dolfijnen naar het strand en overal pelicanen. Niet zo'n grote touristische happening als in monkey mia, maar het kwam op hetzelfde neer. Daarna op naar brisbane. Wat een vreselijke stad, ik voelde me er totaal niet thuis. Super bekakt en zakelijk, we vielen aardig op in onze backpackerskloffie van de Kmart,ipv Gucci en Prada. Bijna 2 uren zoeken om een camping. Nu pas realiseer ik me hoe gemakkelijk je aan de westkust, illegaal maar goed, kan camperen. Dat is hier wel even anders. 14-7 De hele dag in Brissy omgestrund. De duitsers kopen alles wat los en vast zit dus heel wat souvinier shops gezien. Na een heb ik er wel genoeg van en 80 procent is overal hetzelfde. Na een dagje in brisbane, 36 dollar kwijt voor een paar uren parkeren de volgende dag op naar sydney. Een paar korte stops in Surfers Paradise en Byron Bay. bewolkt en na zoveel zon zee en strand ook geen behoefte om langer te blijven. Eindelijk onderweg weer een paar melkkoeien gezien. De beef die er rondloopt is weer Agnus ipv Brahma.
Ik ben nu dus weer bij de fam. Davies waar ik in November ben gestart. De kids superblij om me weer te zien, en ik hun natuurlijk. Mijn visum verloopt in November dus ik heb nog wel wat tijd over om te werken. Het valt niet mee om zonder auto een baan te vinden en denk erover na om naar tasmania te gaan. Genoeg boeren en de afstanden zijn nogal wat korter dan hier. Ik ben blij dat ik hier weer ben. Na zoveel maanden was ik het reizen ook finaal zat, dus ik hoop dat ik snel een baan vind in Tazzie, en dan op naar Nij Seelan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nyawier

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 48768

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: