adelaide - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu adelaide - Reisverslag uit Nyawier, Nederland van annyhavinga - WaarBenJij.nu

adelaide

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2013 | Nederland, Nyawier

Ik zit inmiddels 800 km verder in adelaide! Toen ik nog op de farm was kreeg ik via facebook van een oud schoolgenoot (feike pietersma) een bericht dat hij me wou opzoeken, samen met zijn maat albert altenburg. Ik had bijna de koeien binnen en daar stonden ze op het erf. De volgende dag zijn we naar Wilsons Prom geweest en daarna naar Phillips eiland.Best veel lol gehad, eindelijk weer wat friese humor! We zaten bij de chinees op P. island en de waitress frege: do you want a dessert? en albert antwoord in het frysk: Nee we helje asen ergens oars wol in iisco! Een week later zou de duitse jonge mij ophalen. Ik had mijn tas gepakt en een dag van de voren belde hij op dat ik niet meer mee kon, zijn auto was te vol met spul. Dat was dus even een sneue bak! Een dag later vond ik een advertentie van 2 nl. jongens die naar adelaide reden. Dus gebeld en ze haalden mij 2 dagen later op van het bedrijf! ideaal! Er was ook nog een duitse meid mee. Een amazing roadtrip gedaan! Zij waren nog niet naar P. Island geweest dus gingen we daar weer heen. (De penquin parade van 20 dollar niet gezien en in de auto gewacht) want ja 3 x 20 dollar betalen om pinquins uit het water te zien komen gaat een beetje ver. Daarna zouden we op P. island slapen maar prijzen van campings rezen de pan uit dus maar in het Camp Six book met gratis kampeerplekken gezocht. We vonden een vlak bij het bedrijf (wel apart om daar te slapen in een tent). Geen wc, toilet, douche helemaal niks.maar we hadden plek! De volgende dag zijn we naar melbourne gereden, de jongens gingen die zondag naar de australian open. De jongens verbleven bij hun oom en wij moesten plek zoeken. Dat bleek een hele toer. Het was Australia day (een groot zuipfeest en voor de rest weinig bijzonderheden. en vanwege de tennis waren alle hostels volgeboekt. Op gumtree vonden we een housesharing voor 20 dollar per nacht dus daar maar heen! In het huis aangekomen was het niet normaal. We zaten met 30 mensen in een veel te klein huis gepropt. Ze had niet eens een bed voor me er waren 5 mensen die op de bank moesten slapen (en er waren er3). Dus maar het luchtbed opblazen met de mond! Crazy.
We zijn daar 3 nachten gebleven zaterdag in het park rond gezwalkt goon (4 liter wijn voor 10 dollar dus de ideale backpackers drank) drinken en zondag heb ik tennis gezien op federale square, op een groot scherm en ong. 500 anderen! De eerste nacht op een camping in Torquay geslapen. De volgende dag de great ocean road gestart! Onderweg koala spotten. Overal staat Wild koala's maar deze zijn totaal niet wild! Er zat 1 in een kleine boom, die kon je bijna uit de boom tillen. Dus koala aaien en veel mooie foto's gemaakt! De volgende nacht zaten we op een super locatie. Het was een oud sportterein waar ze vroeger cricket en tennis spelen. Particulieren kopen deze plekken op en kunnen er heel gemakkelijk een camping van maken. Zo ook bij deze! Alles lag vol met keutels dus moesten er wel kangaroos zijn! Een uur of 9 kwamen ze tevoorschijn achter het tennisveld. Dus daar een uurtje zitten kijken. Die nacht werd ik om 3 uur wakker en liepen de kangaroos een meter van mijn tent! Er waren bijna 30. Dus weinig geslapen en de hele nacht kangaroos zitten kijken. Weer doorgereden en gekampeerd bij de Yambuck river. Alweer super we zaten aan een meer en aan de andere kant van de heuvel was de ocean dus dat kon ook weer niet beter. De volgende dag naar de Grampians geweest. Een groot national park, dus bush. Deze keer maar in een hostel geslapen want het regende de hele dag en de 13 dollar tentjes van K markt zijn NIET waterdicht. In Yambuck troffen we 2 duitsers en een nl. jonge. Dus daar de hele avond drinkspellen mee gedaan en we reden de grampians in, we waren nog niet eens uit de auto en daar liep stefan, de nl jonge. Ook in zo'n groot land als australie is de wereld maar klein! De volgende dag doorgereden naar adelaide. De jongens en de duitse meid gingen werken bij de niet officiele zwager van een van de jongens. Hij had geen werk voor mij dus ben ik naar het hostel gegaan waar ik nu nog steeds zit. Het is een goed hostel. Tijdens het reizen heb ik wel steeds het gevoel dat ik bijna de enige ben die geen drugs gebruikt. Vervolgens liggen ze de hele dag tot een uur of 3, 4 in bed. nou wat in wille! Ik houd het maar bij bier en goon en kan ik lekker de volgende dag nog veel sightseeing doen! 2 dagen wat in de stad rondgehangen en zondag naar 2 kerken geweest. De kerk waar ik smiddags was was heel bijzonder. Veel mensen van de straat die niks hebben en super blij zijn. Vele bijzondere verhalen gehoord en veel mensen ontmoet. Ook met een zwerfer gepraat, hij was aan acht dingen verslaafd en nu overal vrij van. Erg bijzonder! Vandaag om werk gezocht maar het valt flink tegen (naar de Randstad geweest !!).Je voelt je aan de andere kant van de wereld toch wel thuis als je al die Nederlandse dingen ziet zoals Rabobank en randstad ziet enz. Het grape picking season begint pas over 2 weken en zolang kan ik het waarschijnlijk niet in de stad uit houden. Samen met een kamergenoot zijn we nu op zoek naar een nieuwe rideshare. We wouden een relocation doen, maar hadden dan 5 dagen om 2700 km te rijden. Dat betekend niks zien onderweg en doorgassen. Dus nu maar op zoek naar iemand met auto en tijd!

  • 26 Februari 2013 - 15:04

    Klas:

    Bier drinken kon je al haha maar je word nog even xtra getraind, STOER zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nyawier

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 48767

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: